Ako napísať obsah pre web
Hľadáte rady, ako napísať obsah pre web, ktorý zaujme a konvertuje? Tento článok ponúka 5 jednoduchých, ale účinných tipov na vytvorenie pútavého a efektívneho textu pre web. Poznajte tajomstvá od prvej vety až po využitie mocných slov. Zistite, ako rýchlo upútať pozornosť čitateľa a premeniť ich na zákazníka.

Poznáte staré známe “Diabol sa skrýva v detailoch”?
Malé úpravy v texte totiž vytvárajú veľké výhry.

Mám pre vás 5 jednoduchých a istých tipov, ktoré vášmu obsahu pridajú šmrnc.

1. Hrajte hru

Svojho čitateľa zlákajte už od prvého riadku.
Píšte o ich problémoch. Rýchlo ich zaujmite a využite silu zrkadlových neurónov a emócií na podnietenie ich záujmu.

Oslovte zmysly vášho čitateľa. Nechajte ich niečo cítiť, zmrznúť, poskočiť, zatriasť sa. Vytvorte živé mentálne obrazy a spôsobí to jediné, že budú chcieť čítať ďalej.

 

2. Čo z toho mám?

Vieme, že zákazník má vždy pravdu.
Nezaujímajú ich naše produkty, naša firma, ani my. Chcú len vedieť, čo z toho majú oni.
Skúmajte, aké problémy riešite pre vášho čitateľa? Poznajte, čo chcú, nadchnite ich a nabádajte ich k nákupu.

Personalizácia je tiež vaším spojencom. Použitie mena zákazníka, kde je to vhodné, a budovanie dôvery a dôveryhodnosti, robí obsah oveľa zaujímavejším než len všeobecné ničnehovoriace texty.

 

3. Klaďte otázky

Čo vás znepokojuje? Nebojte sa to povedať. Urobte to relevantné, aby im to dávalo zmysel. Zaujmite ich. Vytvorte efekt prikývnutia a nechajte ich súhlasiť, alebo aspoň myslieť si, že máte odpovede na ich otázky.

Stručná a provokujúca úvodná veta okamžite spraví váš text zaujímavejším. Dajte im vedieť, že rýchlo vyriešite ich problémy, a budú pravdepodobne čítať ďalej.

 

4. Stručnosť a výstižnosť

Neplytvajte cennými pixelmi. S našimi stále menšími obrazovkami a možnosťami multitaskingu a používania viacerých obrazoviek naraz musíme rýchlo upútať pozornosť. Máte tak zhruba 5 sekúnd.
Musíme minimalizovať rozptýlenie. Vyhodiť nezmysly. Žiadne predajné slová alebo frázy.

Ak musíte povedať, že ste inovatívni alebo vedúci na trhu, pravdepodobne to tak nie je.

Buďte konkrétni a nezovšeobecňujte, kde je to možné. “Máme 2683 sledujúcich” je dôveryhodnejšie ako “máme tisíce sledujúcich”.
Držte to jednoduché a priamočiare. Povedzte čitateľom presne, čo od nich chcete. Neplytvajte ich časom.

 

5. Naučte sa milovať mocné slová… a slovesá

Nespoliehajte sa na prídavné mená, aby ste dodali vášmu textu farbu. Zakomponujte tie slovesá, ktoré textu dodajú rýchlosť a trefnosť.
Udržte ich pri sebe pomocou slov ako “vy”, “zdarma”, “pretože”, “ihneď”, “okamžite” a “nové”. Ľudia ignorujú predajné reči, takže nezabudnite efektívne používať slová.

Okrem toho, každý miluje príbeh a emotívna preprava vedie k konverzii.
Mocné slová umožnia vášmu čitateľovi stať sa viac zapojeným, dôveryhodným a vyvolajú pocit rýchlej odmeny.

 

Profi tip:

Ak odkazujete na iné webové stránky z vášho obsahu, uistite sa, že webová stránka, na ktorú odkazujete, sa otvára v novej karte. Takto, keď návštevník dokončí čítanie obsahu na druhej webovej stránke, vaša stránka bude stále otvorená a môže sa k nej vrátiť.

 

BONUS tip: Pomôžte si pri písaní textu s ChatGPT

Áno, áno, to je ten mocný nástroj umelej inteligencie, ktorý bol vytvorený práve na to, aby sme ho využívali a šetrili si čas a peniaze. Účet zadarmo si môžete otvoriť práve tu

Držím vám palce!

POĎME DAŤ TVOJEJ PREDSTAVE ŽIVOT

…webstránka, s ktorou vystúpiš z davu.

ĎALŠIE
ČLÁNKY

POVEDZ MI O TVOJOM PROJEKTE

Od nového webu ťa delí len krôčik, a to – kontaktovanie ma.

→ Kliknutím na tlačidlo “Odoslať” súhlasíš so Zásadami spracúvania osobných údajov.